KREATÍV IRODALMI TÁBOR

(Szalinszkyné Stief Klára, Vadné Farkas Katalin és Kicsákné Hajnal Andrea magyartanárok vezetésével)

Az első nap játékos irodalmi és nyelvi feladatokkal indult. Tízóraizás után ellátogattunk a Nagytemplomba, ahol egy nagyon kedves idegenvezető néni mutatta be a templom földszinti részét és kiállításait. Utána érdekes dolog következett, mert felmászhattunk sok-sok lépcsőn, amelynek végén a templomtoronyból és a panoráma folyosóról kinézve gyönyörű kilátás tárult elénk. Megpillantottuk a Szent Anna templomot, a Kistemplomot, sőt még a stadionig is elláttunk a toronyablakból. Mindenkinek jól esett a finom fagyi a főtéren, pihenésképpen jól szórakoztunk a Debrecen felirat betűiben üldögélve.

Másnap a Déri Múzeumba mentünk, ahol sok érdekességet néztünk meg. A fáraók és a csillagos égboltot ábrázoló terem tetszett a legjobban. Szerencsénk volt, mert Munkácsy Mihály három óriási festményét is láthattuk. Kár, hogy nem lehetett lefényképezni őket. Az Irodalmi Múzeumban kipróbáltuk az interaktív játékokat, a Medgyessy Ferenc Múzeumban sok szobrot néztünk meg. Nagyon fáradtan értünk vissza az iskolába, de ebéd után mindenki nagyon élvezte vicces találgatásokat az Activityben.

Szerdán volt a hét legmelegebb napja, így az Aquaticumban voltunk délelőtt. Csúszdáztunk, a körforgóban játszottunk és a hullámfürdőt is kipróbáltuk. A nagy hőségben is megkerestük a Medgyessy sétányon található híres írók, költők szobrait, de mindenki alig várta a hűsítő fagylaltot a Békás-tónál.

Az utolsó napon a Méliusz Juhász Péter Könyvtárral ismerkedtünk. Hatalmas könyvválaszték, rengeteg zene és fénykép található ott. Megnézhettük a könyvtár minden részét, kipróbálhattuk a zenehallgatást, készítettünk ajándékba könyvjelzőt, közmondásokat, nyelvi rejtvényeket oldottunk meg. Utána bowlingozni indultunk, de egyszer csak elkezdett zuhogni az eső, így a Malompark parkolójánál vártunk, majd villamosra szálltunk. Vissza kellett jönni az iskolába, de cserébe finom sütit kaptunk. Végül még Activityt játszottunk, majd lassan elbúcsúztunk a táborozóktól.

Hamar eltelt a tábor ideje, mi nagyon jól éreztük magunkat.